Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 48. Tedna slovenske drame - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

48. Teden slovenske drame

Torek, 10. april 2018

48. Teden slovenske drame: Večer z nagrajenko

V torek, 10. aprila ob 18. uri, Slovenski gledališki inštitut, Mestni trg 17, Ljubljana

Spoznanje o zločinu

Vabljeni na večer z nagrajenko - mlado dramatičarko Mašo Pelko, 
jutri, 10. aprila ob 18. uri, v Slovenski gledališki inštitut na Mestnem trgu 17 v Ljubljani.

Žirija je nagrado za najboljšega mladega dramatika v okviru Tedna slovenske drame podelila Maši Pelko za delo Kraljevi otroci. Pogovor z nagrajenko bo vodila Ana Perne, dramsko besedilo pa bodo v režiji Mojce Madon izvedli igralci Prešernovega gledališča Kranj.

Maša Pelko Maša Pelko

 

"Vedno me je zanimalo, kaj bi bilo z Ano Karenino, če ne bi skočila pod vlak, ali z Noro, če bi ostala doma. Kaj pride potem, kaj je bilo prej, kaj so nove perspektive starih zgodb – v tem vidim neznansko privlačnost in hkrati možnost neskočne aktualizacije. Kralj Ojdip je izjemen material predvsem zato, ker ponuja tako močen in znan okvir, da si lahko z njim privoščiš karkoli. Mene je v trenutku pisanja zanimalo, kako so ta dan doživljali otroci, katerih usode poznamo, medtem ko o tistem dnevu še niso spregovorili."
 

O natečaju:
Na natečaj za nagrado za mladega dramatika je prispelo 14 besedil. Skoraj polovica mladih avtorjev se je inspirirala pri delih svetovne književnosti, zlasti v antičnih mitih. Razlog so preizkušeni vzorci dramske tradicije, njihova trdna struktura, ki je podlaga, ob kateri mladi dramatik lahko razvije svojo lastno zgodbo. 

Obrazložitev nagrade:
Žirija je odločitev o nagrajenki utemeljila takole: "Kraljevi otroci je drama, ki trdno stoji v zdajšnjosti, čeprav črpa iz klasične dramske zgodbe o kralju Ojdipu. Prav filmsko bi jo lahko opredelili kot ’prequel’ znani zgodbi: prikazani so štirje kraljevi otroci, to so Polinejk, Eteokel, Antigona in Ismena, stari med osem in trinajst let, v času tik pred očetovim spoznanjem o zločinu. Razslojenost uporabe otroškega jezika glede na njihovo starost nudi drug in drugačen pogled na kanonsko zgodbo, polje asociacij, ki jih natančno, a nikakor naivno, beremo v tekstu, so glavne odlike dramaturško dobro strukturirane in izpeljane drame. Kljub nekakšni amorfnosti otroške psihologije prepoznavamo razvojne poteze, ki jih bodo ti otroci v bližnji bodočnosti razvili in pokazali v kasnejših dramah, ki se ukvarjajo z njimi. Prepoznavnost zgodbe pa nas pri branju seveda ne zavede, saj drama govori na vsaj še eni ravni: na ravni vseh otrok, ki jih v svet prehitre odraslosti hipoma prestavi katerakoli tragedija, zato v njihovih vprašanjih lahko vidimo tudi otroke, ki nam jih z različnih koncev sveta kažejo televizijske kamere, otroke, ki jih srečujemo, a ne prepoznavamo na naših ulicah … "
 
Kraljevi otroci


Režija: Mojca Madon
Dramaturgija: Anja Krušnik Cirnski
Lektorica: Maja Cerar

Zasedba:
Polinejk – Blaž Setnikar
Eteokel – Aljoša Ternovšek
Antigona – Vesna Slapar
Ismena – Vesna Pernarčič
Kralj Odjip – Peter Musevski
Kraljica Jokasta – Vesna Jevnikar
Kreont – Borut Veselko
Videc Terezijas – Borut Veselko
 

Koncept: Rok Andres

Voditeljica pogovorov: Ana Perne

 

 48. Teden slovenske drame: Večer z nagrajenko

Iskalnik