Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 48. Tedna slovenske drame - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

48. Teden slovenske drame

Sreda, 4. april 2018

Intervju z nominirancem za Grumovo nagrado 48. Tedna slovenske drame: Rokom Vilčnikom

Intervju z nominirancem za Grumovo nagrado 48. Tedna slovenske drame: Rokom Vilčnikom

Intervju z Rokom Vilčnikom, sprašuje sprašuje Rok Andres.

"V procesu pisanja uživam tako zelo, da me je včasih prav sram!"

 

Za Grumovo nagrado je nominirana vaša igra Večja od vseh, ki je monodrama – kar se v okviru tega natečaja ne zgodi ravno pogosto. Kako se pisanje monodrame razlikuje od pisanja dramskih besedil z več dramskimi liki, ki je v vašem opusu zastopano s številnimi primeri (takšen je nenazadnje Ljudski demokratični cirkus Sakešvili, za katerega ste prejeli nagrado leta 2016, ali Naše gledališče, ki je bilo nominirano v lanskem letu)?

Pod streho imam že kar nekaj monodram, ki so bile tudi uprizorjene. Tudi zdaj je kakšna v delu. Kaj vem ... zdi se mi, da se rad izpovedujem. Rad se zavlečem v lik kot Leonardo De Caprio v tistega konja in preživim z njim kakšno zimo. Sem pa resno razmislil glede tega, če je kakšna razlika med ustvarjanjem drame z več liki in te z enim – razen pač tehničnih (število oseb, scenerija, prizori ...) jih pravzaprav zame ni. Osebe, ki se pojavljajo v monodrami morajo biti enako žive, vendar so prisotne samo v komentarju.

Večja od vseh ni vaša prva monodrama z glavno junakinjo Piko (Nogavičko). V čem sta si junakinji v letošnji monodrami in tekstu iz leta 2009 Pika, kje je tvoja nogavica sorodni? Gre morda za novo verzijo Pike? Če je temu tako, kaj jo je spodbudilo? Kaj se je v desetletju od nastanka Pike spremenilo?

Začetki Pike segajo še več let nazaj. Najprej je bila ideja, kaj se zgodi, ko ta posebna deklica, nekega dne res odraste. S prijateljico igralko Minco Lorenci sva se pogovarjala, da bi skupaj kaj naredila za oder in takrat sem se spravil pisat – jaz pravim 'material' – za najino Piko. Potem sva ta material uprizorila. Potem je obležal v predalu. Dokler ga nisem vzel ven, prebral in opazil, da je nekaj več kot samo material. Takrat sem sklenil tekst urediti tako, da bi ga lahko uprizarjali še drugi in nastala je monodrama Večja od vseh. Uprizoritev še ne pomeni, da je dramski tekst že končan. Tudi po uprizoritvi Tarzana sem kaj popravil, pravzaprav izbrisal, čeprav sem ga spisal na mah kot končano gledališko delo. V predalu imam kar nekaj tovrstnih del. Za Sakešvilije sem si zelo želel, da bi jih videl na odru, še preden jih razglasim za končane. Zdaj, po uprizoritvi, pa, zanimivo, nisem nič popravljal. Čudna so pota od prvotne ideje do končne rešitve.

V svojem dramskem pisanju večkrat preigravate že znane junake. Zakaj? Ali je z njimi, z neko mitsko osnovo, lažje spregovoriti o vprašanjih našega časa?

Zdi se mi, da itak vsi preigravamo že znane teme, znane zaplete, znane like, le imena menjujemo. Pri liku, ki ga že poznamo, ne rabimo izgubljat časa za predzgodbo, takoj se lahko zagrizeš v problem, ki ga hočeš osvetliti.

Tako že nekaj let nosim s seboj idejo o debelem Supermenu, ki samo še poležava doma na kavču pred televizorjem in srka pivo ter grizlja čips, razočaran, ker ne more reševati vseh. Kakšna drama se mora dogajati v človeku, ki ima moč prestreči padajoči jumbo jet s 300 potniki, ni pa mogel rešiti naplavljenega begunskega dečka. Hkrati je to prispodoba vseh nas – napredek tehnologije nam je dal čudežno moč, a kaj počnemo z njo?

Kako sprejemate, doživljate uprizoritve svojih dramskih besedil?

Ne bom rekel, da zlahka. Stežka pa tudi ne. Z veliko mero radovednosti in začudenja. In tudi nejevere. Še zdaj me čudi, da je moj recept lahko tako uporaben.

Ali imate dramatiki dovolj priložnosti za odrske preizkuse svojih tekstov in ali imate kakšen predlog kako stanje še izboljšati?

Preseliti se v večjo državo.

Kako bi kratko opisal pretok kreativnih idej oz. vzgibov za pisanje dramatike?

Svet je ena masa vode, ki jo mora ustvarjalec zajeziti in napeljati skozi sebe kot preko turbin elektrarne. Tisto, kar tako ustvariš, lahko potem poganja marsikaj.

Kako doživljate sam proces pisanja?

Uživam tako zelo, da me je včasih prav sram.

Oba z Vinkom Möderndorferjem, drugim letošnjim nominirancem za Grumovo nagrado, se, če pogledamo nominacije zadnjih nekaj let, redno znajdeta v tej vlogi. Kakšen je recept za ohranjanje kontinuitete dramskega pisanja? Kakšen za izkazovanje dobre kondicije?

Trudim se ostat ponižen, pa če se to še tako banalno sliši. Vem, da je nekje nekaj večjega, kar mi je zaupalo ta dar in uredilo tako, da ga še kdo drug lahko sprejema. Umetniki se znamo počutiti zelo pomembne, a to je samo eno sranje, ki te vleče nazaj. Seveda govorim samo o sebi.


Iskalnik

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo ter analizira promet. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
activeHeaderSlide Teden slovenske drame Delovanje spletne strani Teden slovenske drame (glava).
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
Teden slovenske drame Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
di
dt
psc
uid
uit
uvc
siteaud
ana_svc
atuvc
user_token
...
AddThis Te piškotke nastavi vtičnik za delitev z družabnimi omrežji podjetja AddThis.
AddThis politika zasebnosti / Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)
c_user
s
xs
presence
datr
ft
lu
sub
lsd
reg_ext_ref
reg_fb_gate
reg_fb_ref
wb
act
_e_3qqF_0
wd
p
...
Facebook Te piškotke nastavi Facebookov vtičnik.
Facebook piškotki in podobne tehnologije
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
...
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
__qca
__utma
__utmz
__utmv
__utmb
clip_id
home_active_tab
uid
v6f
utmc
aka_debug
...
Vimeo Te piškotke nastavi videopredvajalnik Vimeo.
Vimeo politika zasebnosti / Vimeo piškotki
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
...
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

Spletno mesto Teden slovenske drame.